فارسیfa Englishen
تلفن:07633665068
ساعت کاری

شنبه-چهارشنبه7:30-14:30پنجشنبه7:30-13

آدرس

بلوار رسالت،ساختمان بنیاد واحد226-228

شرح پروژه

ویلای آرامش

ویلای آرامش هفته خارج از شهر بندرعباس برای استراحت آخر هفته دور از آلودگی و شلوغی شهر طراحی شده است. به کار بردن رنگ های همچون آبی، سفید و مشکی در طراحی داخلی حس آرامش را دو چندان القاء میکند. از امکانات ویلا میشود به استخر رو باز و ایوان بزرگ برای نشستن نام برد.

برای اینکه به مفهوم عمیق تری از طراحی ویلا برسیم، ابتدا لازم است تا با معنای واژه ویلا، آشنا شویم و مفهوم آن را بررسی کنیم.

کلمه ویلا که ریشه ای فرانسوی دارد، از دوران باستان، به خانه‌ها و اقامتگاه‌هایی که با بالاترین سطح آسایش زندگی و طراحی‌های منحصر به فرد و خارج از عادت و حتی کمی‌پیچیده که با موقعیت مکانی مجزا، متمایز شده اند و معمولا در زمینی بزرگ و جدا از اطراف که از هر چهار جهت فضای باز دارد، ساخته شده است.
بنابراین یک ویلا اغلب توسط طرح‌های باغ و مسیرهای سبز از پوشش گیاهی محصور می‌شوند.

همچنین چیدمان هوشمندانه فضاهای داخلی و خارجی این خانه‌ها که ویلا نامیده می‌شوند و انتخاب متریال برتر برای آن‌ها، آنجا را به فضاهای مسکونی خصوصی منحصر به فرد تبدیل می‌کند. طراحی ویلا در واقع طراحی چنین اقامتگاهی با ویژگی‌های ذکر شده است، همچنین باید بگوییم که ویلا‌ها مرز میان محل سکونت انسان را با طبیعت کم رنگ و مختصر می‌کند و در واقع موجب پیوند میان انسان با طبیعت می‌شود از این رو اکثرا ویلا‌ها در طبیعت و خارج از معابر  شهری و در مناطق خوش آب و هوا ساخته می‌شوند زیرا ویلا مکانی است برای گذراندن آخر هفته‌هایی شاد و تعطیلاتی آرام برای تفریح در کنار خانواده و عزیزان به دور از هیاهوی شهری است.

طراحی ویلای کامل شامل: اتاق نشیمن، اتاق خواب‌های متعدد، باغ و استخر با محوطه ای اختصاصی می‌باشد. طراحی ویلا با توجه به خواست کارفرما میتواند دارای انواع، ویلا مدرن، ویلا کلاسیک، یک طبقه یا اصطلاحا فلت، دوبلکس (دو طبقه) باشد که بستگی به ایده آل مشتریان و میزان بودجه ای صرف ساخت ویلا می‌شود، دارد.

جزئیات پروژه

کارفرما
شخصی
محل
هرمزگان - بندرعباس
مساحت
300 متر مربع
تکمیل شده
در حال اجرا
معمار
حرا پویای بندر